|
2022-07 |
|
Ημερομηνία Έκδοσης: |
09/06/2022
|
|
16/06/2022
|
||
Ημ/νία Τελευταίας ανταπόκρισης: |
21/03/2023
|
|
Ημ/νία Τελευταίας Αξιολόγησης απάντησης: |
14/03/2023
|
|
Κλειστή | ||
Επαρκής Απάντηση | ||
ΥΠΑ – Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
|
||
Σχετικό Πόρισμα/Έκθεση: | 04/2022 | |
|
||
Κείμενα Σύστασης Ασφάλειας 2022-07:
Εισαγωγή Σύστασης:
Κατά τη διάρκεια της διερεύνησης και την ανασκόπηση του ημερολογίου του Κυβερνήτη, διαπιστώθηκε ότι οι συνολικές ώρες πτήσης του Κυβερνήτη σε Ε/Π πραγματοποιήθηκαν σε περιβάλλον πολλαπλού χειριστή (Multi Crew). Στο πλαίσιο αυτό, η μετάβαση του κυβερνήτη σε περιβάλλον πτήσης μονού χειριστή είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του φόρτου εργασίας, με πιθανή αρνητική επίδραση στην αντίληψη κατάστασης και ταυτόχρονα την αύξηση της επικινδυνότητας.
Κύριο Κείμενο Σύστασης:
Συνιστάται στην ΥΠΑ να επανεξετάσει τις απαιτήσεις εκπαίδευσης για τους πιλότους προέρχονται από το περιβάλλον πολλαπλού χειριστή σε περιβάλλον μονού χειριστή και αντιστρόφως
Ανταπόκριση στη Σύσταση:
Η δεύτερη ανταπόκριση της [Ελληνικής] Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) στη σύσταση ασφάλειας της ΕΔΑΑΠ 2022-07 παραλήφθηκε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στις 21/3/2023.
[Δεύτερη ανταπόκριση της ΑΠΑ]:
« Η σύσταση για την περίπτωση «αντιστρόφως» δεν έχει εφαρμογή στην Ελληνική επικράτεια καθώς δεν υφίσταται οργανισμός που να έχει εξουσιοδοτηθεί να λειτουργεί Ελικόπτερα σε περιβάλλον διπλού πληρώματος.
Στην Ελλάδα όλες οι αεροπορικές εταιρίες ελικοπτέρων με AOC καθώς και τα ιδιωτικά ελικόπτερα επιχειρούν μόνον ως ελικόπτερα μονού χειριστή (SINGLE PILOT).
Επιπρόσθετα ο Ευρωπαϊκός κανονισμός 965/2012 (β σχετικό) [Κανονισμός Ε.Ε.] προβλέπει αναλυτικά ειδικά προσόντα, εκτεταμένη ειδική εκπαίδευση και ειδικό σχολείο προαγωγής ενός κυβερνήτη Ελικοπτέρων μονού χειρισμού σε κυβερνήτη Ελικοπτέρων διπλού χειρισμού, που προφανώς καλύπτει, εάν στο μέλλον απαιτηθεί, τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης σύστασης.»
[O ΕΟΔΑΣΑΑΜ χαρακτήρισε στις 03/04/2023 την ανταπόκριση αυτή ως «Επαρκής Απάντηση» και άλλαξε την κατάσταση της σύστασης 2022-07 σε «Κλειστή»]
Ιστορικό προηγούμενης απάντησης:
Η αρχική ανταπόκριση της [Ελληνικής] Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) στη σύσταση ασφάλειας της ΕΔΑΑΠ 2022-07 παραλήφθηκε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στις 31/1/2023.
[Αρχική ανταπόκριση της ΑΠΑ]:
« Σας ενημερώνουμε ότι μετά την έκδοση πορίσματος και τις συστάσεις ασφαλείας της επιτροπής διερεύνησης [ΕΔΑΑΠ] προς την ΑΠΑ, αναφορικά με το ατύχημα που συνέβη στον θαλάσσιο δίαυλο Πόρου- Γαλατά στις 20/8/2019 ,το τμήμα πτητικής Λειτουργίας της διεύθυνσης Πτητικών Προτύπων εξέδωσε τις ακόλουθες συστάσεις με αποδέκτες όλους τους αερομεταφορείς. (Σύσταση ασφαλείας 2022-07,08)
Σύσταση ασφαλείας πτήσεων 2022-07
Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας συστήνει στην εταιρεία/ες [εκμεταλλευόμενο(ους)] όσον αφορά στις απαιτήσεις εκπαίδευσης πληρωμάτων αέρος να προστεθεί στο OM-A [Εγχειρίδιο Λειτουργίας, Μέρος Α] , OM-D [Εγχειρίδιο Λειτουργίας, Μέρος D] παράγραφος που προβλέπει ότι οι προερχόμενοι από περιβάλλον πολλαπλού χειρισμού και που πρόκειται να διατεθούν σε περιβάλλον μονού χειρισμού, ανεξαρτήτως πτητικής εμπειρίας θα πρέπει να συμπληρώνουν εκπαίδευση επί γραμμής τουλάχιστον 20 ωρών και 20 σκελών με αντίστοιχες Π/Γ [προσγειώσεις] και Α/Γ [Απογειώσεις]. (Η σύσταση εστάλει στους αερομεταφορείς των ελικοπτέρων) »
[Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ με το έγγραφό του 349/14.03.2023 αξιολόγησε εντός της προθεσμίας 60 ημερών την αρχική απάντηση του αποδέκτη ως «Μερικά Επαρκής» και άλλαξε αρχικά την κατάσταση της σύστασης 2022-07 σε «Ανοιχτή – Μερικά Επαρκής», δηλώνοντας ότι η αναφερόμενη στην απάντηση διορθωτική ενέργεια δεν καλύπτει την περίπτωση «αντιστρόφως», όπως αναφέρεται στην εν λόγω σύσταση ασφάλειας της ΕΔΑΑΠ, παρακαλώντας για την συμπλήρωση των ενεργειών για την ανωτέρω αναφερόμενη περίπτωση]