Skip to main content

Πληροφορίες για τη Σύσταση Ασφάλειας της ΕΔΑΑΠ 2022-08

 

2022-08

Ημερομηνία Έκδοσης:

09/06/2022

Ημερομηνία Έκδοσης: 11/01/2023
16/06/2022
Ημ/νία Τελευταίας ανταπόκρισης:
21/03/2023
Ημ/νία Τελευταίας Αξιολόγησης 14/03/2023
Κλειστή    
Επαρκής Απάντηση    
ΥΠΑ – Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
Σχετικό Πόρισμα/Έκθεση: 04/2022
 

Εισαγωγή Σύστασης:

Από την διερεύνηση διαπιστώθηκε αστοχία των ελέγχων της ΥΠΑ να εντοπίσουν τη μη συμμόρφωση του Αερομεταφορέα με τις εγκεκριμένες διαδικασίες του Εγχειρίδιου Διαχείρισης Οργανισμού, όσον αφορά την εκτίμηση και ανάλυση της επικινδυνότητας πριν έναρξη πτητικής δραστηριότητας σε νέο διαδρομή.

Κύριο Κείμενο Σύστασης:

Η ΥΠΑ να προβεί σε ενέργειες που να διασφαλίζεται η τήρηση των εγκεκριμένων διαδικασιών επιθεώρησης.

Ανταπόκριση στη Σύσταση:

Η δεύτερη ανταπόκριση της [Ελληνικής] Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) στη σύσταση ασφάλειας της ΕΔΑΑΠ 2022-08 παραλήφθηκε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στις 21/3/2023.

[Δεύτερη ανταπόκριση της ΑΠΑ]:

« Οι εσωτερικές διαδικασίες της ΑΠΑ έχουν επανεξετασθεί και αναθεωρηθεί, στο δε πλάνο επιθεωρήσεων του έτους 2022-2023 περιλαμβάνονται επιθεωρήσεις σε όλους τους τομείς ελέγχου των οργανισμών σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό κανονισμό 965/2012 με νέα Check-Lists επιθεωρήσεων της EASA που είναι στην διάθεση των επιθεωρητών της ΑΠΑ από την 01/01/2023. Η συγκεκριμένη νέα διαδικασία της ΑΠΑ διασφαλίζει πλήρως την τήρηση των εγκεκριμένων διαδικασιών επιθεώρησης των Οργανισμών. »

[O ΕΟΔΑΣΑΑΜ χαρακτήρισε στις 03/04/2023 την ανταπόκριση αυτή ως «Επαρκής Απάντηση» και άλλαξε την κατάσταση της σύστασης 2022-08 σε «Κλειστή»]

Ιστορικό προηγούμενης απάντησης:

Η αρχική ανταπόκριση της [Ελληνικής] Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) στη σύσταση ασφάλειας της ΕΔΑΑΠ 2022-08 παραλήφθηκε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στις 31/1/2023.

[Αρχική Ανταπόκριση της ΑΠΑ]:

« Σας ενημερώνουμε ότι μετά την έκδοση πορίσματος και τις συστάσεις ασφαλείας της επιτροπής διερεύνησης [ΕΔΑΑΠ] προς την ΑΠΑ, αναφορικά με το ατύχημα που συνέβη στον θαλάσσιο δίαυλο Πόρου- Γαλατά στις 20/8/2019 ,το τμήμα πτητικής Λειτουργίας της διεύθυνσης Πτητικών Προτύπων εξέδωσε τις ακόλουθες συστάσεις με αποδέκτες όλους τους αερομεταφορείς. (Σύσταση ασφαλείας 2022-07,08)

Σύσταση ασφαλείας πτήσεων 2022-08

Η [Ελληνική] Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας συστήνει στην Εταιρεία/ες [εκμεταλλευόμενο(ους)] να συμπεριλάβει σε κάθε πτήση που περιέχει προσγείωση / απογείωση σε πεδίο μη εγκεκριμένο από την Αρχή, εκτίμηση ανάλυσης επικινδυνότητας πριν την έναρξη της διαδρομής ( Risk Assessment ) που θα αποτελεί απαραίτητο συνοδευτικό έγγραφο.

Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας υποδεικνύει στους αερομεταφορείς ελικοπτέρων να διατηρούν ενημερωμένο το PART C [Εγχειρίδιο Λειτουργίας, Μέρος C] με όλα τα ενδεχόμενα αεροδρόμια και πεδία προσγείωσης. Εναλλακτικά να διατηρούν ενημερωμένο ένα Directory of Helipads [κατάλογο ελικοδρομίων] με αναλυτικές πληροφορίες και οδηγίες για την προσέγγιση, προσγείωση και απογείωση λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις πιθανές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει το πλήρωμα.

Επιπρόσθετα συστήνεται στις εταιρείες σε περιπτώσεις που απαιτείται διαδρομή και Π/Γ Α/Γ [Προσγείωση / Απογείωση] σε πεδία που έχουν χαρακτηρισθεί με αυξημένες δυσκολίες, να χρησιμοποιούν μόνο πληρώματα που έχουν πρόσφατη εμπειρία στην συγκεκριμένη διαδρομή και χαρακτηρίζονται έμπειρα από τον αερομεταφορέα. (Η σύσταση εστάλει στους αερομεταφορείς των ελικοπτέρων). »

[Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ με το έγγραφό του 349/14.03.2023 αξιολόγησε εντός της προθεσμίας 60 ημερών την αρχική απάντηση του αποδέκτη ως «Μερικά Επαρκής» και άλλαξε αρχικά την κατάσταση της σύστασης 2022-08 σε «Ανοιχτή – Μερικά Επαρκής» δηλώνοντας ότι οι περιγραφόμενες στην απάντηση του αποδέκτη διορθωτικές ενέργειες, αν και ορθές, δεν αναφέρονται στις ενέργειες που θα πρέπει να κάνει η ΑΠΑ ώστε να διασφαλίζεται η τήρηση των εγκεκριμένων διαδικασιών επιθεώρησης προς τους Οργανισμούς, παρακαλώντας για τη συμπλήρωση των εν λόγω ενεργειών.]

admin

Author admin

More posts by admin