Skip to main content
Συστάσεις Ασφαλείας

Σύσταση Ασφαλείας Ελικοπτέρων HARSIA/ A594 26-9-2024

     ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ

Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ ο οποίος συστάθηκε με τον Ν. 5014/2023 έχει σαν αποστολή του την διερεύνηση των Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών ατυχημάτων καθώς και την ΑΣΦΑΛΕΙΑ των ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ.

 

Παρατηρήθηκε ότι τακτικά, σχεδόν καθημερινά, πραγματοποιούνται πτήσεις ελικοπτέρων προς την νήσο Θήρα οι οποίες ολοκληρώνονται στην συντριπτική πλειοψηφία τους σε μη εξουσιοδοτημένα ελικοδρόμια ή στο αεροδρόμιο. Επίσης σύμφωνα με στοιχεία προκύπτει ότι ελικόπτερα ανεφοδιάζονται με καύσιμα από μη πιστοποιημένους χώρους ανεφοδιασμού καθώς επίσης σταθμεύουν εκεί χωρίς να υπάρχουν θέσεις στάθμευσης.

Ένα ελικόπτερο μπορεί να προσγειωθεί οπουδήποτε αλλά αυτό είναι για κατάσταση ανάγκης , ή για μια πτήση ειδικού σκοπού, όπου προέχει η ασφάλεια των επιβαινόντων, του πληρώματος αλλά και των περιοίκων στους χώρους προσγείωσης. Επαναλαμβανόμενες πτήσεις σε πεδία πιθανόν εμπορικές είναι εκτός Νομοθεσίας (ΠΔ 19/2009) που αναφέρεται σε πτήσεις προσωρινές ή έκτακτες.

 Στα πλαίσια της Πρόληψης Αεροπορικών Ατυχημάτων και σύμφωνα με τις παραγράφους 2,3,7 και 9 του άρθρου 32 του Ν. 5014/2023 συστήνουμε τα εξής:

ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΑ

  • Σύσταση 2024-01AV. Συστήνουμε την ΠΙΣΤΗ ΤΗΡΗΣΗ των κανονισμών ( ΕΕ 965/2012, ΕΕ 139/2014, όσο και του Ευρωπαϊκού Σχεδίου για την Ασφάλεια της Αεροπορίας, και την Εθνική νομοθεσία ΠΔ. 19/2009 από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.
  • Σύσταση 2024-02AV. Συστήνουμε την Απαγόρευση όλων των πτήσεων ελικοπτέρων σε όλη την Επικράτεια , οι οποίες δεν είναι σύμφωνες με την ισχύουσα Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και Εθνική Νομοθεσία ΕΕ 965/2012, ΕΕ 139/2014 και ΠΔ 19/2009, οι οποίες απογειώνονται από μη εξουσιοδοτημένο σημείο και έχουν προορισμό προσγείωσης μη εξουσιοδοτημένους χώρους προσγείωσης εξαιρούνται οι πτήσεις ειδικού σκοπού.
  • Σύσταση 2024-03AV. Συστήνουμε τον έλεγχο από την ΑΠΑ όλων των χειριστών ελικοπτέρων που εμπλέκονται σε πτήσεις οι οποίες δεν είναι σύμφωνες με την ισχύουσα Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και Εθνική Νομοθεσία ΕΕ 965/2012, ΕΕ 139/2014 και ΠΔ 19/2009, οι οποίες απογειώνονται από μη εξουσιοδοτημένο σημείο και έχουν προορισμό προσγείωσης μη εξουσιοδοτημένους χώρους προσγείωσης .

ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΑ

 

 

  • Σύσταση 2024-04AV. Συστήνουμε την μη έγκριση από την ΥΠΑ όλων των Σχεδίων Πτήσεων Ελικοπτέρων οι οποίες δεν είναι σύμφωνες με την ισχύουσα Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και Εθνική Νομοθεσία ΕΕ 965/2012, ΕΕ 139/2014 και ΠΔ 19/2009, οι οποίες απογειώνονται από μη εξουσιοδοτημένο σημείο και έχουν προορισμό προσγείωσης μη εξουσιοδοτημένους χώρους προσγείωσης.
  • Σύσταση 2024-05AV. Συστήνουμε την έκδοση ΝΟΤΑΜ από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τις πτήσεις ελικοπτέρων σε όλη την επικράτεια.

                                                                                                        Ο

                                                                                     Πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

 

 

                                                                                         Γεώργιος Ι. Δριτσάκος

admin

Author admin

More posts by admin