Κύριοι/ες,
Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ ο οποίος συστάθηκε με τον Ν. 5014/2023 έχει σαν αποστολή του την διερεύνηση των Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών ατυχημάτων καθώς και την ΑΣΦΑΛΕΙΑ των ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ.
Παρατηρήθηκε ότι τακτικά, σχεδόν καθημερινά, πραγματοποιούνται πτήσεις ελικοπτέρων προς την νήσο Θήρα οι οποίες ολοκληρώνονται στην συντριπτική πλειοψηφία τους σε μη εξουσιοδοτημένα ελικοδρόμια ή στο αεροδρόμιο. Επίσης σύμφωνα με στοιχεία προκύπτει ότι ελικόπτερα ανεφοδιάζονται με καύσιμα από μη πιστοποιημένους χώρους ανεφοδιασμού καθώς επίσης σταθμεύουν εκεί χωρίς να υπάρχουν θέσεις στάθμευσης.
Ένα ελικόπτερο μπορεί να προσγειωθεί οπουδήποτε αλλά αυτό είναι για κατάσταση ανάγκης , ή για μια πτήση ειδικού σκοπού, όπου προέχει η ασφάλεια των επιβαινόντων, του πληρώματος αλλά και των περιοίκων στους χώρους προσγείωσης. Επαναλαμβανόμενες πτήσεις σε πεδία πιθανόν εμπορικές είναι εκτός Νομοθεσίας (ΠΔ 19/2009) που αναφέρεται σε πτήσεις προσωρινές ή έκτακτες.
Στα πλαίσια της Πρόληψης Αεροπορικών Ατυχημάτων και σύμφωνα με τις παραγράφους 2,3,7 και 9 του άρθρου 32 του Ν. 5014/2023 συστήνουμε τα εξής:
- Την ΠΙΣΤΗ ΤΗΡΗΣΗ των κανονισμών ( ΕΕ 965/2012, ΕΕ 139/2014, όσο και του Ευρωπαϊκού Σχεδίου για την Ασφάλεια της Αεροπορίας, και την Εθνική νομοθεσία ΠΔ. 19/2009 από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.
- Την Απαγόρευση όλων των πτήσεων ελικοπτέρων σε όλη την Επικράτεια οι οποίες απογειώνονται από μη εξουσιοδοτημένο σημείο και έχουν προορισμό προσγείωσης μη εξουσιοδοτημένους χώρους προσγείωσης, εξαιρούνται οι πτήσεις ειδικού σκοπού.
- Την μη έγκριση από την ΥΠΑ όλων των συναφών, με τέτοιες πτήσεις, Σχεδίων Πτήσεων.
- Την έκδοση των ΝΟΤΑΜ από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τις πτήσεις ελικοπτέρων σε όλη την επικράτεια.
- Τον έλεγχο από την ΑΠΑ όλων των χειριστών ελικοπτέρων που εμπλέκονται σε τέτοιου είδους πτήσεις.
Ο
Πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Γεώργιος Ι. Δριτσάκος